De Bonte Spechten

In deze groep zitten vooral leerlingen met een PRO advies dat betekent dat veel leerlingen naar het praktijkonderwijs zullen uitstromen na dit jaar of volgend jaar. We zitten dichtbij het kook- en technieklokaal, zodat we de praktijkvakken nu ook al meer dan in andere groepen kunnen aanbieden.

We praten met elkaar dus zowel over voetbal, gamen en auto’s,  als over kleding en make-up. Mooi om te zien hoe de jongens en meiden elkaar in veel dingen vinden en zo met elkaar in gesprek zijn. We genieten enorm van de creativiteit en plezier bij de net iets andere vakken.

We werken er hard aan met elkaar om een goede basis te leggen om straks verder te kunnen in het voortgezet onderwijs. We besteden veel tijd aan het herhalen van de basisvaardigheden. Door succeservaring zien we wat we al kunnen en maken we een nieuwe, volgende stap. Bij nieuwe lesstof bieden we voldoende herhaling aan om het nieuw geleerde ook echt eigen te maken.

Wij werken vaak in kleine groepjes. Dat is fijn, omdat we daardoor veel tijd hebben om te herhalen en goed in de gaten kunnen houden of het lukt.

Hartelijke groet,

Juf Margreet (maandag en donderdag)

Juf Sharon (maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag)

Meester Gert (dinsdag t/m vrijdag)

De Bonte Spechten is een groep met groep 7 en 8 leerlingen en is een klas bij het Junior College. In deze groep zitten vooral leerlingen met een PRO advies dat betekent dat veel leerlingen naar het praktijkonderwijs zullen uitstromen na dit jaar of volgend jaar. We zitten dichtbij het kook en technieklokaal zodat we de praktijk vakken nu ook al meer dan in andere groepen kunnen aanbieden.